The Big Mac Index je neformalan način mjerenja pariteta kupovne moći, Purchasing power parity(PPP), između dvije valute.
No koriste ga i prilično ozbiljni ekonomisti kao što su oni iz Federal Reserve Bank of Dallas.
The Big Mac: A Global-to-Local Look at Pricing .
Premisa, Big Mac Indeksa je postojanje Zakona jedne cijene – LOP (eng. Law of One Price)
Dolarska cijena Hamburgera ne bi smjela razlikovati od zemlje do zemlje.
Cijene roba trebale bi biti iste u obje promatrane zemlje, glavna uloga tečaja je da ispravi eventualne nesrazmjere.
Price of BigMac in US * e = Price of BigMac in country X.
Exchange rate e() nam govori koliko novčanih jedinica pojedine zemlje dobijemo za jedan dolar.
e(PPP) = Price of BigMac in country X / price of BigMac in US (III)
Exchange rate dobiven metodom pariteta kupovne moći ujednačuje cijene robe i usluga.
Hamburger metoda procjene PPP ima i svoja ograničenja.
Razlike mogu nastati zbog troškova transporta, viših stopa poreza, cijene rada, razine kompetencije i trgovačkih barijera.
Paritet kupovne moći dobijemo korištenjem izraza (III).
Prema paritetu kupovne moći vrijednost kune je podcijenjena gotovo 14 posto.
Prema paritetu kupovne moći zemlje s precijenjenim valutama su Norveška, Švedska i Švicarska.
Najveći potencijal za rast imaju Kineski Juan, Ruska Rublja odnosno Južno Afrički Rand.
Zanimljiv pokazatelj kupovne moći je potrebno vrijeme rada za kupnju jednog Big Mac-a
Prosječno vrijeme rada u Zagrebu, potrebno za kupnju jednog Big Mac-a je 30 minuta.